A FOLYÓK

Eddig egy kicsit mesésnek tűnhetett a teremtéstörténet. Most következik a folyók leírása, ami konkrétabbá teszi az elbeszélést, hiszen valódi neveket is tartalmaz. Négy folyó ered az Édenben, és mivel a négy a megtestesülés száma, az egész teremtett világra vonatkozik.
וְנָהָרּ֙ יֹצֵ֣א מֵעֵ֔דֶן לְהַשְׁק֖וֹת אֶת־ הַגָּ֑ן וּמִשָּׁם֙ יִפָּרֵ֔ד וְהָיָ֖ה לְאַרְבָּעָ֥ה רָאשִֽׁים
[venahar jotze meeden lehashkot et hagan umisham yippared vehajah learbaah rashim]
És egy folyó jött ki az Édenből, hogy megöntözze a kertet, és onnan szétvált, és lett négy főfolyóvá.
Ez a mondat az egész teremtés és fenntartás folyamata. Egy folyó jön ki, és az öntözi az egész kertet. A teremtés kiárad a Teremtőből, és átjárja az egész teremtett világot. Ez a folyó négy ágra oszlik. 
Az utolsó szó a רָאשִֽׁים [rashim], a רָאשִֽׁ [rosh] fej főnév többes számú alakja. Ezek a vizek négy „fejjé” váltak, a teremtett világ négy „fejei” lettek, vagyis a teremtett világ négy fő része.
שֵׁ֥ם הָֽאֶחָ֖ד פִּישׁ֑וֹן ה֣וּא הַסֹּבֵ֗ב אֵ֚ת כָּל־ אֶ֣רֶץ הַֽחֲוִילָ֔ה אֲשֶׁר־ שָׁ֖ם הַזָּהָֽב
[shem haehad pishon hu hasovev et kol eretz chachavilah asher sham hazzahav]
Az egynek a neve Pison. Ez keresztülfut egész Havilah földjén אֶ֣רֶץ, ott arany van.
Az első szó ugyanazzal a tőszámnévvel van megadva, mint az „egy nap”: אֶחָ֖ד [echad] egy. Az egyes számú folyó neve. 
A Pison ismeretlen gyökű főnév, de a számértéke 5, ahogy a Teremtő Istennek is. Az ország, amin keresztül folyik, Havilah ַחֲוִילָ֔ה. Chavilah Kus egyik fiának a neve, aki Noé leszármazottja, Kám fia, tehát ez a név összekapcsolja ezt a területet a Vízözön utáni földdel. Vagyis ez a föld nem átkozott. Erre az is utal, hogy nem az אדָמָ֔ה [adamah] föld szót használja, hanem az אֶחָ֖ד [eretz]-t.
Ennek a földnek aranya van, tehát nagyon értékes, a legértékesebb. Első helyen áll a felsorolásban, ez is azt bizonyítja. Mit tudunk még róla?
וּֽזֲהַ֛ב הָאָ֥רֶץ הַהִ֖וא ט֑וֹב שָׁ֥ם הַבְּדֹ֖לַח וְאֶ֥בֶן הַשֹּֽׁהַם׃
[uzahav haaretz havhav tov sham habbdolach veeven hashshoham]
És annak a földnek הָאָ֥רֶץ az aranya. Ott bdellium és onyx kő is van.
Ez a mondat eszünkbe juttatja Urunknak azt a mondatát, amit a gazdag ifjúnak mondott:
„Jézus pedig monda néki: Miért mondasz engem jónak? Senki sem , csak egy, az Isten.” \Mk 10:18\
Tehát a jó, az egy, az Isten. 
Ez a három kő a Szentháromság szimbóluma:
– az arany az Atya, az egyetlen, aki jó.
 – a bdellium, amit hamis mirhának is neveznek, az értünk feláldozott Fiú.
– az onyx kő, amit gyógyításra is használnak, mert minden csakrára hatással van, főleg a korona- és a gyökér csakrákra, a Szentlélek szimbóluma.
Akkor már ki is találtuk, hogy ez a föld a Szentháromság otthona, a menyország teteje. Így kapcsolódik az első teremtéstörténethez. Magyarázza azt. Ebből még inkább megértjük, hogy az „egy nap” Isten lakhelye.